Side-Power RC-10E Bedienungsanleitung Seite 6

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6
SE170/250TC Ignition Protected thruster assembly 1.1 - 2010
Fitting gearhouse and motor bracket
Fig. 1
12
SP 155 TCi / SP 200 TCi / SP 240 TCi / SP 285 TCi
2.5 - 2006
Getriebe und Motorhalterung
D
1. Die Mittellinie von Tunnel und Boot markieren. Die Propeller und
die Getriebeeinheit dürfen nicht aus dem Tunnel herausstehen.
2. Die Löcher mit der Dichtung (A) markieren. Maße überprüfen!
NB ! Da der Abstand zwischen Propeller und Tunnel minimal ist,
müssen für eine präzise Installation alle Löcher auf der Mittel-
linie des Tunnels liegen.
3. Im Bereich der Motorhalterung darf kein Laminat auf dem
Tunnel sein, da dies zu einem Getriebeschaden hren kann.
Liegt die Motorhalterung nicht eben auf dem Tunnel auf, so
sindmtliche Unebenheiten in diesem Bereich abzuschleifen.
4. Erst das Hauptloch, dann die beiden Bolzenlöcher bohren.
5. Das Getriebegehäuse mit Getriebeöl EP90 durch die Öffnung
der Ölablschraube (4) befüllen. Kupferdichtung (3) einsetzen.
6. Das Getriebegehäuse unter Verwendung der Dichtung in den
Tunnel einpassen. Den Propeller auf die Achse stecken. Ist die
Tunnelinnenseite ungleichmäßig, etwas Sikaflex o.ä. auf die
DIchtung auftragen, damit keine undichte Stelle auftritt.
NB ! Die Durchgänge für das Öl (2) von Dichtmasse freihalten.
7. Etwas Öl oder Fett auf die O-ringe der Motorhalterung geben,
da diese sonst beim Zusammensetzen von Getriebegehäuse
und Motorhalterung beschädigt werden können.
8. Das Getriebegehäuse durch das Hauptloch im Tunnel führen
und vorsichtig mit der Motorhalterung zusammenschieben.
9. Das Getriebegehäuse und die Motorhalterung mit Hilfe der bei-
den Bolzen verschrauben.
48,0mm
1,89"
Ø 11,00mm
7/16"
TUNNELS
CENTRELINE
BOATS
CENTRELINE
Ø 50,50mm
2"
40,0mm
1,57"
Ø 11,00mm
7/16"
TUNNELS
CENTRELINE
BOATS
CENTRELINE
Ø 46,00mm
1,81"
Fitting gearhouse and motor bracket
GB
Fig. 4
Fig. 2
SP 240 TCi
SP 285 TCi
Fig. 2
1. Mark the centreline of the tunnel and the boats. The propellers
and the lower unit must be completely inside the tunnel.
2. Use the gasket (A) to mark the centre of the holes and double
check the measurements.
NB ! All holes must be in-line with the tunnels' centreline for
precise installation, as the clearance between the propeller and
the tunnel is minimal.
3. There must be no casting where the motor bracket is to be
placed, as this will cause possible failure of the gearhouse. The
motor bracket must fit steady on the tunnel, if the tunnel is not
smooth, all bumps or uneven parts must be grinded smooth.
4. Drill the main hole and then the two screw holes.
5. Prefill the gearhouse with gear oil type EP90 through the hole
for the oildrain screw (4). Make sure to get the copper gasket
(3) on again.
6. Fit the lower-unit in the tunnel with the gasket inside the tunnel.
Try on the propeller to make sure it is in the middle of the
tunnel. If the tunnel is not plain, use some Sikaflex on or other
sealant on the gasket to ensure that no leakages occur.
NB ! Make sure that no sealant gets in to the oil holes (2).
7. Make sure that there is some oil or grease on the O-rings in the
motor bracket before mounting it together with the gearhouse,
as no lubrication could cause serious damage to the O-rings.
8. Push the gearhouse through the main hole in the tunnel and
push the gearhouse and motor-bracket gently together.
9. Screw the lower unit and the motor-bracket together with the
two provided bolts.
Bolt tightening forces:
Bolts (4x) holding motor to
bracket: 33 Nm (24 lb/ft)
Bolts (2x) holding gearhouse to
bracket: 33 Nm (24 lb/ft)
A
Fig. 3
G
E
A
R
O
I
L
E
P
9
0
3
4
1
2
Fig. 1
SP 155 TCi
SP 200 TCi
5. Prell the gearhouse with gear oil type EP90 through the hole for the oildrain screw (4). Make sure to get the copper gasket (3) on
again.
6. Fit the lower-unit in the tunnel with the gasket inside the tunnel. Try on the propeller to make sure it is in the middle of the tunnel. If
the tunnel is not plain, use some Sikaex on or other sealant on the gasket to ensure that no leakages occur.
NB ! Make sure that no sealant gets in to the oil holes (2).
7. Make sure that there is some oil or grease on the O-rings in the motor bracket before mounting it together with the gearhouse, as no
lubrication could cause serious damage to the O-rings.
8. Push the gearhouse through the main hole in the tunnel and push the gearhouse and motor-bracket gently together.
9. Screw the lower unit and the motor-bracket together with the two provided bolts.
8
SP75Ti / SP95Ti ignition protected thruster assembly
1.2.1 - 2007
1. Remove the 4 bolts in the motorbracket.
2. SP75 Only: Mount the lower part of the flexible coupling and tighten the set screws. Insert the "rubber/plastic ring" in this lower part.
3. Place the motor gently on the motorbracket. Be careful, the motor is heavy!
SP75: Ensure that the "rubber/plastic ring" goes into position.
SP95: Ensure kay on axle is aligned with keyway in one piece coupling
Ensure that you are placing the motor so that the cable terminals on it are available for electric installation later.
4. Fasten the motor to the bracket with the 4 bolts and tigthen them.
5. If you are installing a SP95Ti IP in an angle of more than 45
o
off a vertical position, the electromotor needs a separate/additional
support. See illustration in the measurements drawings.
6. SP75 Only: Lift the lower part of the flexible coupling together with the rubber/plastic ring into the upper flexible coupling. The
rubber/plastic ring must be in its correct position in the upper part, fully inserted but not compressed against it (17 mm).
Secure the lower part of the flexible coupling in its new position by tightening the set-screws.
NB ! Paint the gearhouse and propeller with antifouling for propellers to prevent growth of barnacles or similar which would reduce the
performance dramatically. Do not paint the propeller shaft, the zincanodes or the end face of the gearhouse.
Fitting the electromotor IP assembly
SP75Ti IP
Bolt tightening force (4x):
SP75Ti: 33 Nm (24 lb/ft)
SP95Ti: 33 Nm (24 lb/ft)
Bolt tightening force (2x):
SP75Ti: 17 Nm (12,4 lb/ft)
SP795Ti: 17 Nm (12,4 lb/ft)
Final gearleg assembly
33Nm (24 lb/ft)
33Nm (24 lb/ft)
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